Σχετικά με: "Περί αρχαιοελληνικούπολιτισμού και φιλοξενίας"
Το επιχείρημα της αρχαιοελληνικήςφιλοξενίας αναφέρεται πολύ συχνά από τους υπερασπιστές των λαθρομεταναστών.
Θα ήθελα να απαντήσω όμως για να διαλυθεί μια τεράστια παραπληροφόρησηγύρω από αυτό το θέμα. Ο θεσμός της ¨ξενίας" υπήρχε στην αρχαία Ελλάδα αλλά ίσχυε μόνο για ¨Ελληνες. Περιελάμβανε την υποδοχή και την περιποίηση ενός Έλληνα από
Το επιχείρημα της αρχαιοελληνικήςφιλοξενίας αναφέρεται πολύ συχνά από τους υπερασπιστές των λαθρομεταναστών.
Θα ήθελα να απαντήσω όμως για να διαλυθεί μια τεράστια παραπληροφόρησηγύρω από αυτό το θέμα. Ο θεσμός της ¨ξενίας" υπήρχε στην αρχαία Ελλάδα αλλά ίσχυε μόνο για ¨Ελληνες. Περιελάμβανε την υποδοχή και την περιποίηση ενός Έλληνα από
άλλη
πόλη. Μάλιστα η λέξη ξένος στα αρχαία έχει διπλή σημασία. ¨οταν
αναφέρεται σε ¨Ελληνες σημαίνει "φίλος". Π.χ. το περίφημο επίγραμμα "ω
ξειν αγγέλλειν..." σημαίνει "ω φίλε να αναγγέλλεις..."και όχι "ω
ξένε..." που έχει κακώς επικρατήσει. Ακόμα στον Όμηρο οι πατρικοί φίλοι
λέγονται "ξείνοι πατρώιοι"
Όταν όμως το ξένος αναφέρεται σε μη Έλληνες τότε σημαινει "εχθρός".
Συνεπώς η φιλοξενία προοριζόταν μόνο για Έλληνες ξένους(δηλαδή από άλλη πόλη-κράτος) και εφόσον περνούσαν από την πόλη ως ταξιδιώτες. Διαφορετικά εάν ήθελαν να παραμείνουν στην πόλη θα έπρεπε να πληρώνουν ειδικό φόρο.
Όταν όμως το ξένος αναφέρεται σε μη Έλληνες τότε σημαινει "εχθρός".
Συνεπώς η φιλοξενία προοριζόταν μόνο για Έλληνες ξένους(δηλαδή από άλλη πόλη-κράτος) και εφόσον περνούσαν από την πόλη ως ταξιδιώτες. Διαφορετικά εάν ήθελαν να παραμείνουν στην πόλη θα έπρεπε να πληρώνουν ειδικό φόρο.