ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΤΥΠΗΜΑ ΜΕ ΑΠΟΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ;
Τα ατελείωτα σούρτα-φέρτα των Τουρκικών φρεγατών στο Αιγαίο με κατάληξη
τις ακτές τις Αττικής και της ηπειρωτικής ανατολικής Ελλάδας δεν
αποτελούν απλά και μόνο παραβιάσεις αλλά αναγνωρίσεις και δοκιμή σχεδίων
απόβασης τόσο από θάλασσα όσο και από αέρος στην ηπειρωτική Ελλάδα. Την
πρακτική της αεροαπόβασης σε συνδυασμό με την απόβαση ακολούθησαν οι
Τούρκοι και το 1974 στην Κύπρο.
Τα πράγματα είναι απλά .Η Τουρκία
είναι γνωστό ότι από καιρό έχει αποδυθεί σε κούρσα εξοπλισμού της οποίας
μεγάλο μέρος κατέχει και η αγορά αποβατικών σκαφών αλλά και μεταγωγικών
ελικοπτέρων . Η Τουρκία βεβαίως και σχεδιάζει να καταλάβει κάποιο
μεσαίο ή μεγάλο νησί του Αιγαίου , αυτό είναι δεδομένο . Για να
ξεκινήσει μια αποβατική ενέργεια εναντίον ενός Ελληνικού νησιού θα
οργανώσει δύο αποβατικές ενέργειες .Η μία θα είναι η κύρια και η άλλη ο
αντιπερισπασμός . Η Τουρκία θα συγκεντρώσει δυνάμεις στα παράλια της σε
δύο σημεία και θα δώσει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να χτυπήσει δύο
Ελληνικά νησιά.
Ο λόγος είναι ότι η προετοιμασία για απόβαση
απαιτεί την υπερσυγκέντρωση στόλου και στρατού κάτι το οποίο δεν θα
περάσει απαρατήρητο από την Ελλάδα Εφόσον είναι αδύνατον να συγκαλύψει
την προετοιμασία για χτύπημα τότε θα προσπαθήσει να μπερδέψει τον
Ελληνικό στρατό για το ποιος είναι ο στόχος αναγκάζοντάς τον έτσι να
διασπείρει τις αμυντικές προετοιμασιες του σε δύο μέτωπα. Το πρόβλημα
είναι ότι ο Ελληνικός στρατός ως μικρότερος αριθμητικά θα αντιμετωπίζει
πρόβλημα στο να επανδρώσει και να οργανώσει δύο πιθανούς στόχους
.Επιπλέον της αποβατικής ενέργειας η Τουρκία θα επιτεθεί και στην Θράκη
ανεβάζοντας έτσι τα μέτωπα για τον Ελληνικό στρατό σε 3 και μάλιστα
αναπτεταμένα. Το μεγαλύτερο μέρος των μάχιμων μονάδων του στρατού και
της αεροπορίας σταθμεύουν ή έχουν αποστολές στα ανατολικά σύνορα της
Ελλάδας. Ο ηπειρωτικός κορμός είναι ακάλυπτος .Από την Λάρισα και το
ύψος των ακτών στο ύψος των Τεμπών μέχρι κα τις ακτές τις Λακωνίας στην
Πελοπόννησο δεν υπάρχουν μονάδες οι οποίες να μπορούν να φέρουν εις
πέρας αμυντικές επιχειρήσεις .Η διάταξη αυτή βασίστηκε στο δόγμα του
''εξ ανατολάς κινδύνου'' ,δόγμα το οποίο στην βάση του δεν είναι λάθος ,
ωστόσο έχει αποτύχει να ακολουθήσει της εξέλιξη των κινδύνων και των
νέων απειλών .
Αν οι Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις είναι απασχολημένες
στην Θράκη και Αιγαίο πολεμώντας με υπέρτερες Τούρκικες δυνάμεις τότε
ποιος θα μπορούσε να εμποδίσει μια απόβαση μιας Τουρκικής ταξιαρχίας
πεζοναυτών στην παραλία της Αγιάς Λαρίσης για παράδειγμα. Η παραλία λόγω
βάθους και διαμόρφωσης του πυθμένα προσφέρεται για τον προσορμισμό
αποβατικών .Βέβαια οι δυνάμεις που θα αποβιβαστούν εκεί θα πρέπει να
διαβούν στενωπό προκειμένου να βγουν στον Θεσσαλικό κάμπο, αλλά αλήθεια
ποιος θα τους εμποδίσει; Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν μονάδες
πεζοναυτών στον Βόλο και τεθωρακισμένη μεραρχία στο Λιτόχωρο .Ωστόσο
είναι σίγουρο ότι οι πεζοναύτες θα έχουν αποσταλεί στα νησιά .Όσον αφορά
την τεθωρακισμένη μεραρχία στο Λιτόχωρο Πιερίας η μετάβαση της στον
Θεσσαλικό κάμπο θα πρέπει να γίνει από την κοιλάδα των Τεμπών.Ποιος
εγγυάται ότι τα κατά καιρούς χιλιάδες όπλα που ανακαλύπτονται σε κρύπτες
σε όλη την Ελλάδα δεν προορίζονται για ειδικές δυνάμεις των Τούρκων οι
οποίες σε συνεργασία με την την Αλβανία και τον UCK ήδη
δραστηριοποιούνται στην Πίνδο και στους ορεινούς όγκους της κεντρικής
Ελλάδας.Ποιος θα εγγυηθεί την διάβαση των επιλαρχιών από το Λιτόχωρο από
την κοιλάδα των Τεμπών ; Πρόκειται για τον ''παράδεισο'' του
αντιαρματιστή : κεκαλυμμένος , σε υψηλότερο σημείο από τον στόχο θα
πρέπει να καταστρέψει τα συνωστισμένα άρματα τα οποία δεν έχουν άλλη οδό
διαφυγής . Ακόμα και αν η συνεργασία Τουρκίας -Αλβανίας φαίνεται ως
τραβηγμένο σενάριο τότε τι εμποδίζει τους Τούρκους να αποβιβάσουν με
ελικόπτερα καταδρομείς στην κοιλάδα των Τεμπών. Μια ματιά στον χάρτη και
θα καταλάβει κανείς ποσό κοντά είναι η κοιλάδα των Τεμπών από την ακτή
απόβασης Αγιόκαμπου-Βελίκας. Οι Τουρκία από καιρό είναι ικανή να
μεταφέρει σε ένα δρομολόγιο με ελικόπτερα μια ολόκληρη ελαφρά ταξιαρχία .
Βέβαια η ταξιαρχία αυτή δεν θα εγκατασταθεί όλη εκατέρωθεν της κοιλάδας
των Τεμπών αλλα θα χρησιμοποιηθεί για την κατάληψη των υψωμάτων που
δεσπόζουν πάνω από την ακτή Αγιόκαμπου -Βελίκας και δημιουργήσουν μια
βάση πυρός η οποία θα ελέγχει την Θεσσαλική πεδιάδα. Ίσως πάλι το
μεγαλύτερο κομμάτι της να χρησιμοποιηθεί για τη κατάληψη του αεροδρομίου
της Λάρισας.Πόσο μπορεί το αεροδρόμιο να αντισταθεί σε αεροαπόβαση 2
συνταγμάτων Τουρκικών ειδικών δυνάμεων χωρίς ενίσχυση ;
Βέβαια
μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τα Τουρκικά ελικόπτερα είτε δεν έχουν
το απαραίτητο πτητικό βεληνεκές από τα Τουρκικά παράλια έως την Θεσσαλία
αλλά και ότι θα καταρριφθούν .Σε αυτό το πρόβλημα προσπαθούν να βρούνε
λύση οι Τούρκοι με την πρόσφατη εξαγγελία αγοράς ή ναυπήγησης σκάφους το
οποίο λαθεμένα αναφέρθηκε ως αεροπλανοφόρο και το οποίο θα είναι
ελικοπτεροφόρο.
Τα Τούρκικα τμήματα που θα αποβιβαστούν όσο και τα
αεραγήματα δεν θα μπορούν να διεξάγουν επιχειρήσεις για πολύ και θα
πρέπει σύντομα είτε να ενωθούν με προελάυνοντα τμήματα από την Θράκη ,
(κάτι που απαιτεί την καθολική κυριαρχία των Τούρκων στον 'Εβρο) , είτε
την κατάληψη του αεροδρομίου της Λάρισας αλλά και της Ν. Αγχιάλου και
την δημιουργία αερογέφυρας με εφόδια και προσωπικό. Το σχεδιο ακούγεται
πολύ φιλόδοξο οπότε και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι ο παράγοντας Αλβανία
και Σκόπια.Είναι γεγονός ότι αξιόμαχες μονάδες στην Ήπειρο δεν υπάρχουν
.Η 8η Μεραρχία είναι φάντασμα του παρελθόντος. Είναι επίσης γεγονός ο
διπλωματικός ''έρωτας'' Αλβανών και Σκοπιανών με την Τουρκία. Το ορεινό
έδαφος της Ηπείρου -κεντρικής Ελλάδας-νότιας Μακεδονίας είναι ουσιαστικά
χωρίς επιτήρηση και θα μπορούσε να αποτελέσει το ορμητήριο καταδρομικών
ενεργειών από Τούρκους καταδρομείς και UCKάδες εναντίον των υποδομών ,
ενεδρών και καταδρομικών ενεργειών οι οποίες θα δημιουργήσουν χάος και
θα αφαιρέσουν οποιαδήποτε ανάληψη πρωτοβουλίας από τις ισχνές Ελληνικές
στρατιωτικές δυνάμεις στις περιοχές αυτές. Έτσι ο ορεινός όγκος της
Πίνδου θα αποτελέσει τον αγωγό για τον ανεφοδιασμό των Τούρκικών
δυνάμεων που θα έχουν αποβιβαστεί στην Θεσσαλία.
Παρόλα αυτά η μόνη
σοβαρή και μόνιμη διέξοδος για την επιβίωση των Τουρκικών δυνάμεων θα
αποτελέσει η ένωση τους με τις προελαυνουσες Τουρκικές δυνάμεις από την
Θράκη.Συνεπώς μια αποβατική -αεροαποβατική ενέργεια εναντίον των ακτών
της Θεσσαλίας θα πρέπει να αρχίσει μόνο όταν οι Τουρκικές δυνάμεις θα
έχουν διασπάσει το μέτωπο του Έβρου και μάλιστα θα έχουν αρχίσει να
προελαύνουν μετά την Ξάνθη.'Ετσι θα οι Τούρκοι θα είναι σίγουροι ότι και
η δεύτερη γραμμή άμυνας στην Ξάνθη έχει διασπαστεί αλλά και ότι οι
τεθωρακισμένες μονάδες του Λιτόχωρου σπεύδουν για την αναχαίτιση τους
αφήνοντας την Θεσσαλία απροστάτευτη απέναντι σε μία απόβαση
Αν πάλι
κάποιος ακόμα αμφιβάλει για το κατά πόσο θα μπορέσει το Τουρκικό ναυτικό
να παρεισφύσει τόσο βαθιά και να φτασει με ικανό αριθμό μονάδων στις
Θεσσαλικές ακτές σίγουρα δεν είναι παράλογος.Ωστόσο τα τελευταία
περιστατικά με τις βόλτες των Τουρκικων πολεμικών έξω απο την Αττική
δείχνουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον εντοπισμό και την έγκαιρη
προειδοποίηση, έλλειψη διακλαδικότητας και συνεργασίας των τριών κλάδων
των Ε.Δ αλλά και τον ζήλο των Τούρκων να αναγνωρίσουν την περιοχή , να
καταλάβουν τόσο τις δυνατότητες τους όσο και των Ελλήνων . Δεν μπορεί να
εχεις ένα τρομοκράτη να κάνει βόλτες για μήνες εξω απο ένα στόχο και να
προσποιείσαι ότι δεν τρέχει τίποτα. Αν μελετήσει κανείς τον αριθμο των
αποβατικών σκαφών και τον ελικοπτέρων που έχει αποκτήσει τα τελευταία
χρόνια η Τουρκία τότε θα καταλάβει ότι δεν προορίζονται απλά για την
κατάληψη ενός νησιού και την δημιουργία αντιπερισπασμού σε δεύτερο.
Το δόγμα αμύνης της Ελλάδας έχει βασιστεί στον Τουρκικό κίνδυνο και
έιναι προσανατολισμένο στα ανατολικά σύνορα.Ωστόσο η Τουρκία τα τλευταιά
χρόνια έχει συνάψει συμμαχίες με τα Σκόπια και την Αλβανία δύο χώρες οι
οποίες βρισκόμενες σε οικονομικό και κοινωνικό τέλμα δεν έχουν τίποτα
να χάσουν και πιθανόν θα αποτελέσουν την κερκόπορτα για την Ελλάδα σε
ενδεχόμενη σύρραξη.
Η απόβαση-αεροαπόβαση στην κεντρική Ελλάδα και
στον άξονα Αγίοκαμπου -Λάρισσας θα αποκόψει την Ελλάδα στην μέση , θα
δώσει στον εχθρό το στρατηγικό πλεονέκτημα της κατάληψης των αεροδρομίων
Λάρισσας-Ν. Αγχιάλου και πάντα σε συνδυασμό με προελαύνουσες εχθρικές
δυνάμεις απο την Θράκη θα αποτελέσει ''λαβίδα'' της οποίας το κλέισιμο
θα ''καταπιεί '' την Θεσσαλονίκη μαζί με την Μακεδονία -Θράκη.
Η
αποψίλωση των μονάδων στην 'Ηπειρο και την Κεντρική Μακεδονία έχει
δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες για την δημιουργία και συντήρηση
ανταρτοπολέμου απο ειδικές δυναμεις Αλβανίας-Σκοπίων και βεβαίως
Τουρκίας.
Τα ατελείωτα σούρτα-φέρτα των Τουρκικών φρεγατών στο Αιγαίο με κατάληξη τις ακτές τις Αττικής και της ηπειρωτικής ανατολικής Ελλάδας δεν αποτελούν απλά και μόνο παραβιάσεις αλλά αναγνωρίσεις και δοκιμή σχεδίων απόβασης τόσο από θάλασσα όσο και από αέρος στην ηπειρωτική Ελλάδα. Την πρακτική της αεροαπόβασης σε συνδυασμό με την απόβαση ακολούθησαν οι Τούρκοι και το 1974 στην Κύπρο.
Τα πράγματα είναι απλά .Η Τουρκία είναι γνωστό ότι από καιρό έχει αποδυθεί σε κούρσα εξοπλισμού της οποίας μεγάλο μέρος κατέχει και η αγορά αποβατικών σκαφών αλλά και μεταγωγικών ελικοπτέρων . Η Τουρκία βεβαίως και σχεδιάζει να καταλάβει κάποιο μεσαίο ή μεγάλο νησί του Αιγαίου , αυτό είναι δεδομένο . Για να ξεκινήσει μια αποβατική ενέργεια εναντίον ενός Ελληνικού νησιού θα οργανώσει δύο αποβατικές ενέργειες .Η μία θα είναι η κύρια και η άλλη ο αντιπερισπασμός . Η Τουρκία θα συγκεντρώσει δυνάμεις στα παράλια της σε δύο σημεία και θα δώσει την εντύπωση ότι ετοιμάζεται να χτυπήσει δύο Ελληνικά νησιά.
Ο λόγος είναι ότι η προετοιμασία για απόβαση απαιτεί την υπερσυγκέντρωση στόλου και στρατού κάτι το οποίο δεν θα περάσει απαρατήρητο από την Ελλάδα Εφόσον είναι αδύνατον να συγκαλύψει την προετοιμασία για χτύπημα τότε θα προσπαθήσει να μπερδέψει τον Ελληνικό στρατό για το ποιος είναι ο στόχος αναγκάζοντάς τον έτσι να διασπείρει τις αμυντικές προετοιμασιες του σε δύο μέτωπα. Το πρόβλημα είναι ότι ο Ελληνικός στρατός ως μικρότερος αριθμητικά θα αντιμετωπίζει πρόβλημα στο να επανδρώσει και να οργανώσει δύο πιθανούς στόχους .Επιπλέον της αποβατικής ενέργειας η Τουρκία θα επιτεθεί και στην Θράκη ανεβάζοντας έτσι τα μέτωπα για τον Ελληνικό στρατό σε 3 και μάλιστα αναπτεταμένα. Το μεγαλύτερο μέρος των μάχιμων μονάδων του στρατού και της αεροπορίας σταθμεύουν ή έχουν αποστολές στα ανατολικά σύνορα της Ελλάδας. Ο ηπειρωτικός κορμός είναι ακάλυπτος .Από την Λάρισα και το ύψος των ακτών στο ύψος των Τεμπών μέχρι κα τις ακτές τις Λακωνίας στην Πελοπόννησο δεν υπάρχουν μονάδες οι οποίες να μπορούν να φέρουν εις πέρας αμυντικές επιχειρήσεις .Η διάταξη αυτή βασίστηκε στο δόγμα του ''εξ ανατολάς κινδύνου'' ,δόγμα το οποίο στην βάση του δεν είναι λάθος , ωστόσο έχει αποτύχει να ακολουθήσει της εξέλιξη των κινδύνων και των νέων απειλών .
Βέβαια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τα Τουρκικά ελικόπτερα είτε δεν έχουν το απαραίτητο πτητικό βεληνεκές από τα Τουρκικά παράλια έως την Θεσσαλία αλλά και ότι θα καταρριφθούν .Σε αυτό το πρόβλημα προσπαθούν να βρούνε λύση οι Τούρκοι με την πρόσφατη εξαγγελία αγοράς ή ναυπήγησης σκάφους το οποίο λαθεμένα αναφέρθηκε ως αεροπλανοφόρο και το οποίο θα είναι ελικοπτεροφόρο.
Τα Τούρκικα τμήματα που θα αποβιβαστούν όσο και τα αεραγήματα δεν θα μπορούν να διεξάγουν επιχειρήσεις για πολύ και θα πρέπει σύντομα είτε να ενωθούν με προελάυνοντα τμήματα από την Θράκη , (κάτι που απαιτεί την καθολική κυριαρχία των Τούρκων στον 'Εβρο) , είτε την κατάληψη του αεροδρομίου της Λάρισας αλλά και της Ν. Αγχιάλου και την δημιουργία αερογέφυρας με εφόδια και προσωπικό. Το σχεδιο ακούγεται πολύ φιλόδοξο οπότε και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι ο παράγοντας Αλβανία και Σκόπια.Είναι γεγονός ότι αξιόμαχες μονάδες στην Ήπειρο δεν υπάρχουν .Η 8η Μεραρχία είναι φάντασμα του παρελθόντος. Είναι επίσης γεγονός ο διπλωματικός ''έρωτας'' Αλβανών και Σκοπιανών με την Τουρκία. Το ορεινό έδαφος της Ηπείρου -κεντρικής Ελλάδας-νότιας Μακεδονίας είναι ουσιαστικά χωρίς επιτήρηση και θα μπορούσε να αποτελέσει το ορμητήριο καταδρομικών ενεργειών από Τούρκους καταδρομείς και UCKάδες εναντίον των υποδομών , ενεδρών και καταδρομικών ενεργειών οι οποίες θα δημιουργήσουν χάος και θα αφαιρέσουν οποιαδήποτε ανάληψη πρωτοβουλίας από τις ισχνές Ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις στις περιοχές αυτές. Έτσι ο ορεινός όγκος της Πίνδου θα αποτελέσει τον αγωγό για τον ανεφοδιασμό των Τούρκικών δυνάμεων που θα έχουν αποβιβαστεί στην Θεσσαλία.
Παρόλα αυτά η μόνη σοβαρή και μόνιμη διέξοδος για την επιβίωση των Τουρκικών δυνάμεων θα αποτελέσει η ένωση τους με τις προελαυνουσες Τουρκικές δυνάμεις από την Θράκη.Συνεπώς μια αποβατική -αεροαποβατική ενέργεια εναντίον των ακτών της Θεσσαλίας θα πρέπει να αρχίσει μόνο όταν οι Τουρκικές δυνάμεις θα έχουν διασπάσει το μέτωπο του Έβρου και μάλιστα θα έχουν αρχίσει να προελαύνουν μετά την Ξάνθη.'Ετσι θα οι Τούρκοι θα είναι σίγουροι ότι και η δεύτερη γραμμή άμυνας στην Ξάνθη έχει διασπαστεί αλλά και ότι οι τεθωρακισμένες μονάδες του Λιτόχωρου σπεύδουν για την αναχαίτιση τους αφήνοντας την Θεσσαλία απροστάτευτη απέναντι σε μία απόβαση
Αν πάλι κάποιος ακόμα αμφιβάλει για το κατά πόσο θα μπορέσει το Τουρκικό ναυτικό να παρεισφύσει τόσο βαθιά και να φτασει με ικανό αριθμό μονάδων στις Θεσσαλικές ακτές σίγουρα δεν είναι παράλογος.Ωστόσο τα τελευταία περιστατικά με τις βόλτες των Τουρκικων πολεμικών έξω απο την Αττική δείχνουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον εντοπισμό και την έγκαιρη προειδοποίηση, έλλειψη διακλαδικότητας και συνεργασίας των τριών κλάδων των Ε.Δ αλλά και τον ζήλο των Τούρκων να αναγνωρίσουν την περιοχή , να καταλάβουν τόσο τις δυνατότητες τους όσο και των Ελλήνων . Δεν μπορεί να εχεις ένα τρομοκράτη να κάνει βόλτες για μήνες εξω απο ένα στόχο και να προσποιείσαι ότι δεν τρέχει τίποτα. Αν μελετήσει κανείς τον αριθμο των αποβατικών σκαφών και τον ελικοπτέρων που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια η Τουρκία τότε θα καταλάβει ότι δεν προορίζονται απλά για την κατάληψη ενός νησιού και την δημιουργία αντιπερισπασμού σε δεύτερο.
Το δόγμα αμύνης της Ελλάδας έχει βασιστεί στον Τουρκικό κίνδυνο και έιναι προσανατολισμένο στα ανατολικά σύνορα.Ωστόσο η Τουρκία τα τλευταιά χρόνια έχει συνάψει συμμαχίες με τα Σκόπια και την Αλβανία δύο χώρες οι οποίες βρισκόμενες σε οικονομικό και κοινωνικό τέλμα δεν έχουν τίποτα να χάσουν και πιθανόν θα αποτελέσουν την κερκόπορτα για την Ελλάδα σε ενδεχόμενη σύρραξη.
Η απόβαση-αεροαπόβαση στην κεντρική Ελλάδα και στον άξονα Αγίοκαμπου -Λάρισσας θα αποκόψει την Ελλάδα στην μέση , θα δώσει στον εχθρό το στρατηγικό πλεονέκτημα της κατάληψης των αεροδρομίων Λάρισσας-Ν. Αγχιάλου και πάντα σε συνδυασμό με προελαύνουσες εχθρικές δυνάμεις απο την Θράκη θα αποτελέσει ''λαβίδα'' της οποίας το κλέισιμο θα ''καταπιεί '' την Θεσσαλονίκη μαζί με την Μακεδονία -Θράκη.
Η αποψίλωση των μονάδων στην 'Ηπειρο και την Κεντρική Μακεδονία έχει δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες για την δημιουργία και συντήρηση ανταρτοπολέμου απο ειδικές δυναμεις Αλβανίας-Σκοπίων και βεβαίως Τουρκίας.